خرید بتن آماده

اگر برای پروژه ساختمانی خود نیاز به استفاده از بتن دارید، مواردی وجود دارند که باید در هنگام خرید بتن به آنها توجه کنید. در حقیقت، خرید بتن آماده مناسب، نیاز به تحقیقات دارد، زیرا به صرفه جویی در وقت و هزینه کمک می ‌کند. قبل از سفارش بتن آماده، باید در مورد شرکتی که قصد دارید از آن بتن خریداری کنید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

همچنین باید مقدار مورد نیاز بتن با دقت محاسبه شود. سفارش بیش از حد یا سفارش کم هر دو هزینه بردار هستند و ممکن است روند پروژه را به تأخیر بیندازند. به هر روی، ما در زیر با ارائه راهنمای خرید بتن آماده به شما کمک می‌کنیم تا پروژه خود را با موفقیت به جلو پیش ببرید. امکان خرید بتن آماده به صورت آنلاین نیز در همین صفحه قرار داده شده است. اگر در رابطه با قیمت بتن سوالی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله قیمت بتن آماده را مطالعه نمایید.

اهمیت خرید بتن آماده

بتن آماده (Ready-Mix Concrete) با مشخصات دقیق مشتری آماده می‌شود و توسط تراک میکسر (کامیون حمل بتن) به محل پروژه برای بتن ریزی ارسال می شود. سفارش بتن آماده می‌تواند اهمیت بالایی برای پروژه‌های عمرانی داشته باشد.

پروژه‌های عمرانی و ساختمانی باید با استفاده از مقاوم ‌ترین و با کیفیت ‌ترین متریال ساخته شوند. وقتی صحبت از بتن می‌شود، مهم است که نسبت آب و سیمان، اندازه سنگدانه‌ ها و به طور کلی طرح اختلاط به درستی و مهندسی شده، متناسب با نیاز پروژه طراحی شود. تهیه طرح اختلاط مناسب نیاز به دانش فنی-مهندسی مناسب دارد.

از سویی دیگر، خرید بتن آماده به معنای صرفه جویی در هزینه‌ها است. این روش علاوه بر کاهش هزینه‌های اولیه، از هزینه‌های پرداختی برای ذخیره مواد اولیه در محل نیز جلوگیری می شود. فقط لازم است فکر کنید برای ساخت بتن در محل کارگاه، چقدر باید مصالح ساختمانی در انبار ذخیره کنید و چه کسی و با چه تجهیزاتی می‌تواند عملیات بتن ریزی را به سرعت انجام دهد.

بنابراین، موضوع زمان نیز در اهمیت سفارش بتن آماده با اهمیت است. این مهم می‌تواند از تاخیرات ناشی از نصب و برچیدن تجهیزات مربوط به ساخت در محل جلوگیری کند و در عوض به شما امکان می‌دهد تمرکز خود را بر روی بتن ریزی و عمل آوری بگذارید. آماده شدن بتن در زمان مورد نظر امری مهم است.

فواید خرید بتن آماده

مزایای سفارش بتن آماده به شرح زیر هستند:

کیفیت و سازگاری بالا

یکی از مزایای استفاده از بتن آماده این است که متغیرهایی مانند مقاومت فشاری، کارایی، تناسب مواد تشکیل دهنده، نسبت آب به سیمان و افت بتن می‌تواند مطابق نیاز پروژه کنترل شود. استفاده از تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته، یک استاندارد کیفیت ثابت را ارائه می‌دهد.

تولید بتن آماده در کارخانه بتن

بتن آماده در کارخانه و با تجهیزات حرفه ای تولید می شود

افزایش و بهبود بهره وری

روش سنتی اختلاط شامل ساخت بتن در محل کارگاه بود که برای تکمیل هر پروژه نیاز به صرف زمان و هزینه بالا بود. با سازگاری صنعت ساخت و ساز با ظهور فناوری های جدید، اکنون فرایند تولید به نظارت کمتر، استفاده کارآمد از سیمان و صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع با استفاده بتن آماده نیاز دارد.

تحویل سریع و راحت

یکی از اهداف اصلی خرید بتن آماده ارائه بهترین کیفیت مواد در بازه زمانی مورد نیاز برای مشتریان است. زمان تحویل صرف نظر از کم و زیاد بودن مهم است. برای مکان‌های ساختمانی که در محله‌های پر ازدحام و تنگ قرار دارند، بتن آماده به راحتی از طریق پمپ در محل ریخته می‌شود و البته داشتن تجهیزاتی که بتواند در شرایط مختلف بتن را پمپاژ کند، بسیار با اهمیت می باشد.

تراک میکسر بتن آماده

بتن آماده توسط تراک میکسر (خودروی حمل بتن) به محل پروژه منتقل می شود

تفاوت بتن آماده و دستی (کارگاهی)

عامل تأثیرگذار بتن آماده بتن دستی
زمان تحویل آماده و به سرعت در محل ریخته می‌شود. روند آهسته ‌تر به دلیل مراحل مختلف انجام کار، فرمول‌ها و زمان گیرش
تجهیزات به تجهیزات در محل ساخت و ساز نیاز ندارد. برای ساخت بتن در محل به مخلوط کن دسته ای و وسائل دیگر نیاز است.
توزیع در چندین پروژه قابل تحویل است. برای جلوگیری از آلودگی باید دقیقا در محل استفاده مخلوط شود.
کاربرد پیشنهادی سازه ‌های بلند سازه‌های کم ارتفاع
شرایط ذخیره سازی فضای ذخیره سازی اضافی برای مواد اولیه نیاز ندارد. برای مدیریت و محافظت از موادی مانند سیمان و سنگدانه‌ها به یک فضای ذخیره سازی در محل کارگاه نیاز است.
هدر رفت بتن ضایعات مواد در محل حداقل است. هنگام ذخیره سازی و مخلوط کردن، مخلوط بتنی به مقداری هدر می‌رود.
کیفیت کیفیت سازگار، به لطف یک محیط خودکار و کنترل شده نظارت مداوم برای ایجاد مخلوط مناسب نیاز است. زمان گیرش بتن ممکن است به دلیل ناهماهنگی متفاوت باشد.
نیروی کار

 

نیروی کار ماهر فقط برای ریختن و ویبره بتن مورد نیاز است. برای تهیه بتن در سایت پروژه به نیروهای کاری بیشتری نیاز است.
برآورد مصالح بتن را می‌توان به عنوان یک ماده واحد محاسبه کرد. مواد باید به صورت جداگانه برآورد شده و خرید آنها باید جداگانه برنامه ریزی شود.
فضا تنها نیاز به دسترسی مناسب برای کامیون میکسر بتن است. به فضای ذخیره سازی مواد و میکسرهای دسته ‌ای نیاز دارد.
مقدار بتن مورد نیاز مقادیر زیادی بتن قابل تحویل است. مخلوط کردن مقدار زیادی بتن در محل کارگاه دشوار است.

عوامل مؤثر در زمان خرید بتن آماده

چندین عامل مختلف وجود دارند که باید هنگام خرید بتن آماده به آنها فکر کنید:

نحوه سفارش بتن آماده

برای اکثر موارد مانند بتن ریزی فونداسیون، سقف و غیره، ترکیب بتن براساس نقشه های اجرایی مشخص می‌شود. به این ترتیب، مدیران پروژه بر حسب مقاومت و رده بندی، بتن مورد نظر را سفارش می‌دهند. برای مثال بتن C30 به معنای این است که مقاومت مشخصه بتن 30 مگاپاسکال است. به همین ترتیب، تولید کننده بتن به خوبی می‌داند که چه نوع بتنی را تولید و به محل پروژه ارسال نماید. در خرید بتن آماده، می توانید از کارخانه بتن مشاوره بگیرید.

انتخاب تامین کننده مناسب

بتن ریزی قسمت مهمی از هر پروژه ساختمانی است، بنابراین در زمان خرید بتن آماده باید کارخانه تولید بتن را با دقت انتخاب کنید.

مقدار بتن مورد نیاز

بتن به صورت حجمی فروخته می‌ شود. بنابراین باید به صورت دستی مقدار حجم بتن را محاسبه کنید. اگر نمی‌توانید مقدار حجم بتن مصرفی را تخمین بزنید، می توانید در این مورد با کارشناسان کارخانه مشورت کنید.

با این حال، محاسبه مقدار بتن مورد نیاز بسیار مهم است زیرا اگر مقدار کمی سفارش دهید ممکن است بتن کم بیاید و روند بتن ریزی با مشکل روبرو شود. از طرف دیگر، سفارش بیش از حد به معنای هزینه اضافی خواهد بود؛ اما پیشنهاد می‌شود، به اندازه 5 تا 10 درصد بیش از نیاز بتن سفارش دهید.

قیمت خرید بتن آماده

به هیچ عنوان گول قیمت پایین را نخورید! اگر بتن بی کیفیتی خریداری کنید، هزینه‌های شما چند برابر خواهد شد. البته قیمت بالا بتن آماده هم تضمینی بر کیفیت نخواهد بود.

قیمت بتن به عوامل مختلفی از جمله نوع بتن و محل احداث پروژه بستگی دارد. موارد دیگری مانند میزان سیمان استفاده شده، نوع پمپ کردن بتن، قیمت روز مصالح اولیه مانند شن و ماسه، رده بتن، مقاومت فشاری بتن، شرایط آب و هوایی و غیره نیز در هزینه بتن تاثیرگذار هستند.

حمل و نقل نیز بسیار مهم است زیرا هر چه فاصله کارخانه تولید کننده بتن نسبت به محل احداث پروژه بیشتر باشد، قیمت تمام شده نیز افزایش خواهد یافت. به هر روی، برای استعلام قیمت بتن می توانید با مشاوران بتن پارس زاگرس تماس گرفته و نیازهای خود را با آنها در میان بگذارید.

موارد مهم در انتخاب بهترین کارخانه خرید بتن آماده

امروزه کارخانه‌های متعددی در سطح شهر وجود دارند که می‌توان از آنها برای خرید بتن اقدام کرد. اما تنوع زیاد در تولید کنندگان ممکن است انتخاب مکان مناسب را برای خریداران دشوار کند. به دلیل اهمیت بالای این موضوع ما در زیر موارد مهمی را آورده‌ایم تا به شما در انتخاب بهترین تولید کننده بتن آماده کمک کنیم:

  • تجهیزات و امکانات پیشرفته کارخانه بتن را بررسی کنید؟
  • در مورد میزان محبوبیت و کیفیت محصول تحقیق کنید؟
  • روش‌های و سرعت انتقال بتن به محل پروژه را جویا شوید؟
  • لیست قیمت بتن آماده را دریافت کنید؟
  • سابقه کارخانه بتن آماده را بپرسید؟
  • فاصله کارخانه تا محل پروژه را بررسی کنید؟
  • حجم تولید بتن کارخانه مورد نظر را ارزیابی کنید؟
  • در مورد وضعیت رضایت مشتریان تحقیقات خود را انجام دهید؟
  • از خدمات رضایت مشتری کارخانه مطلع شوید؟
  • مشتریان کارخانه‌های مختلف را پیدا کنید و از آنها سؤال کنید؟

مراحل خرید بتن آماده

اولین کار تعیین یک محل سفارش بتن آماده است. برای این کار لازم است نسبت به کارخانه تولید بتن تحقیقات لازم را انجام دهید. سپس بعد از تعیین تامین کننده بتن، مواردی مانند مقاومت فشاری، افت، حداکثر اندازه سنگندانه درشت مورد نیاز خود و مواد افزودنی بتن را در قرارداد ذکر کنید.

از تولید کننده بخواهید که پنج درصد هوا به بتن اضافه کند. وجود مواد شیمیایی به همراه هوا باعث می‌شود که حباب‌های هوا درون بتن شکل گیرند. این کار از ایجاد تنش، انقباض و انبساط جلوگیری کرده و بتن در برابر هر گونه تغییرات آب و هوایی مقاومت می‌کند.

با تماس تلفنی یا ثبت سفارش آنلاین بتن می‌توانید بتن مورد نیاز خود را سفارش دهید. با اینکه بتن محصولی بسیار خاص می باشد و تا امروز سفارش آن به صورت آنلاین ممکن نبود، اما این فقدان، توسط بتن پارس زاگرس، برطرف شده است و این مجموعه هم اکنون امکان رزرو آنلاین بتن را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. در وبسایت بتن پارس زاگرس می‌توانید نوع سازه ای که نیاز به بتن ریزی دارد (فونداسیون، سقف، ستون و غیره) و مواردی دیگر مانند رده مقاومتی، متراژ، نوع پمپ (ثابت یا دکل)، انتخاب روز و ساعت بتن ریزی را مشخص کنید.

حداقل یک روز قبل از بتن ریزی سفارش خود را ثبت کنید.

زمان لازم برای شروع تخلیه مخلوط آماده از تراک میکسر پس از ورود به محل کار و آماده سازی برای دریافت بتن، تاثیر مهمی بر کیفیت و هزینه نهایی بتن در محل خواهد داشت. قبل از رسیدن اولین تراک میکسر، قالب بندی و شمع زدن را انجام دهید. تاخیر در زمان بتن ریزی باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

بررسی کنید که آیا جایی برای پارک و قرار گرفتن تراک میکسر وجود دارد یا خیر. در صورت نیاز به پمپ بتن، خیابان‌های اطراف را بررسی کنید تا بهترین محل قرار گیری تراک میکسر را پیدا کنید. کاری باید بعد رسیدن تراک میکسر انجام دهید این است که کارگران را آماده بتن ریزی، تسطیح سطح بتن و شروع فرآیند عمل آوری کنید.

از کجا بتن بخریم؟

خرید بتن آماده در مقایسه با بتن دستی به نیروی انسانی، زمان، تلاش و هزینه کمتری نیاز دارد. بتن آماده به حفظ کیفیت یکنواخت در کل کار کمک می‌کند. سفارش بتن آماده برای جلوگیری از مشکلاتی مانند کارایی ضعیف، آب انداختگی، نسبت نامناسب آب به سیمان، زمان اختلاط ناکافی که در مخلوط کردن بتن سنتی رخ می‌دهند، بهترین راه حل است. از سویی دیگر، خرید آنلاین بتن راه حلی عالی برای بهبود سرعت سفارش بتن می باشد.

مجموعه بتن پارس زاگرس با سابقه طولانی در فروش، بهترین و باکیفیت‌ترین بتن در شمال تهران را تولید می کند و همچنین یکی از قطب های بزرگ تولید بتن آماده در کشور است. برا سفارش بتن آماده، هم می توانید به صورت تلفنی با ما تماس بگیرید و هم  می‌توانید از طریق بخش «خرید آنلاین بتن» ، اقدام به سفارش آنلاین بتن بفرمایید.­